3 gode grunde til at du skal have en virksomhedsprofil på Google (Google My Business)

Google My Business

Året er 2022, og Google-søgninger sker oftere end nogensinde. Forestil dig, du skal til frisør, men er i tvivl om åbningstiderne for din frisør. Du Googler din frisør, og ser på frisørens Google-profil, at den har åbent indtil klokken 17. Hvis din frisør ikke havde en “Google My Business”-side, havde det taget dig væsentligt længere tid at undersøge dens åbningstider.

Google My Business er per dags dato én af de mest effektive måder at markedsføre sin virksomhed på nettet.


1. Hurtig adgang til vigtig information på Google

Med en virksomhedsprofil på Google, kræver det ikke mere end én Google-søgning på din virksomheds navn, og de vigtigste informationer vil blive vist.

Som det fremgår af billedet ovenfor, viser Google en række informationer, som er de allervigtigste for dine kunder at vide. Hvis din virksomhedsprofil er sat korrekt op, vil Google vise din adresse, hjemmeside, telefonnummer og dine åbningstider. Udover dette, vil den vise hvad din virksomhed laver, samt give en kort beskrivelse af din virksomhed.

Forestil dig du ikke havde en Google virksomhedsprofil, eller at du havde en profil med fejl og mangler. Havde det været tilfældet havde kunden ikke adgang til disse vigtige informationer, så hurtigt.


2. Få anmeldelser fra dine kunder

En væsentlig grund til at have en Google My Business-profil er, at dine kunder kan give anmeldelser af din virksomhed, direkte på Google. Der vil blive vist de anmeldelser, som kunder laver, og der vil blive vist din virksomheds “rating”. Ratingen består af x antal stjerner ud af 5. 

Ved at have fremhævet dine anmeldelser skaber du tillid hos potentielle kunder, og har dermed mulighed for at få nye kunder. Dette forudsætter selvfølgelig, at du modtager positive anmeldelser, altså driver en forretning som skaber værdi for dine kunder.

Udover at det er muligt at modtage anmeldelser, ja så kan du også svare på de anmeldelser du skulle få. Dette er også en god måde at vise til eksisterende og potentielle kunder, at du er interesseret i dine kunder og deres mening om dig.


3. Kom på din lokale liste

Endnu en god grund til at have en virksomhedsprofil på Google er, at det vil øge folk i dit områdes kendskab til din virksomhed. Når en potentiel kunde foretager en hurtig Google-søgning efter virksomheder som udbyder et bestemt produkt eller en service, så vil der komme en liste frem med virksomheder nær kunden. 

Der vil komme en liste, med blot kort information om de forskellige virksomheder i kundens område, som udbyder det produkt eller den service, de søgte efter. På den måde er din profil altså med til at skabe kendskab til din virksomhed, hos lokale kunder.

Tænk over at hvis du ikke har en virksomhedsprofil, så vil du ikke komme frem.

Du kan gå igang med at oprette din Google My Business-profil allerede nu, eller kontakte os hvis du har brug for hjælp.